Előszó

2011. november 27., vasárnap

Cukrászbemutatók Szlovákiában

Meghívást kaptam egy hidaskürti szakiskolából. Felkértek, hogy tartsak a tanulóknak, egy nyolc órás bemutatót. Megtiszteltetésnek vettem a felkérést. Viszont érdekes kihívás is volt, főleg miután elmondták, hogy olyan hírességeket szoktak meghívni, mint Gianni, Benke Laci bácsi és Zsidró Tamás. 


 
 








A feszültséget fokozza, hogy szakoktatóknak és cukrásztanulóknak kellett tartani a bemutatót. A feladat: figurálistorta készítés, airbrush technika bemutatása, csokoládé bemutató, zilatortaforma bemutató, és tányérdesszertek készítése. A szervezés menete közben, kibővítették a felkérést azzal, hogy másnap ismételjem meg a bemutatót a nagymegyeri testvériskolájukban. Természetesen belementem.


 











Elérkezett a nap. Nagyon kedvesen fogadtak, az iskola pedig szép és tiszta volt. Az igazgatónő büszkén körbe is vezetett. Volt ott külön műhely kozmetikusoknak, fodrászoknak, autószerelőknek, szakácsoknak és cukrászoknak. A diákok pedig rendkívül tisztelettudóak. Amire gyorsan felfigyeltem, hogy a szakoktatók megszólítása Mester úr, illetve Mester nő. Erről el is beszélgettem az oktatókkal ebéd közben, és kiderült, hogy náluk a mester titulusnak sokkal nagyobb súlya, és tekintélye van, mint nálunk.

 









Tehát munkához láttam. Figurális tortaként egy lófejet készítettem. Gyorsan betölthető, minimális faragást igényel, és arra is alkalmas, hogy az airbrush festési technikát, és azon belül a maszkolást is, megmutassam rajta.


 











Következett a csokoládé. Készítettem alap csokoládés készítményeket, olyanokat, amiket az előadás további szakaszában, ismét fel tudok használni. Tehát lefőztem egy alap bevonó ganachet, és készítettem csokoládé mousset. Természetesen kitértem a temperálásra. Különböző csokoládédíszekkel zártam ezt a részt, itt is figyelve arra, hogy ezek a díszek, később felhasználásra kerülhessenek. 

 









A zilatortaformában leggyorsabban a mákos guba készíthető el, ezért erre esett a választásom. A négyféle gumiforma közül a négyszögleteset választottam. Ebből kapok 25 db 4x4x4 cm-es kockákat, amiket a tányérdesszertek készítésénél szintén fel tudok használni. Egy kicsit több gubát készítettem így tudtam sütni még pudingformában és lap formájában is. Ezeket szintén elsütöttem a tányérdesszertek készítése közben.

 









 
Egyéb díszek készítése következett, melyek a tányérdesszertek díszítéséhz szükségesek. Olyanok, mint: Íves plezír, hajlított narancsos olaszdísz, forrázott tésztadíszek, florextechnika és rétesdísz. Ezekből a díszekből, a csokidíszekből, a csokoládémousse-ból, a ganache-ból, a mákosgubából, valamint kétféle gyümölcsöntetből és némi friss gyümölcsből következett, a tányérdesszert bemutató. A rendelkezésre álló anyagokból tizenkét különböző tálalást mutattam be, de ezekről inkább beszéljenek a fotók.

 









Az első nap szépen lezajlott, a diákok nagyon figyeltek, és a szakoktatók is elégedettek voltak. Engem pedig máris átszállítottak Nagymegyerbe, a másnapi helyszínre. Ahol szintén zavarba ejtő kedvességgel, és egy helyi tévéstábbal vártak. A felvétel megtekinthető itt. Egy gyors interjú a bemutató közben azon kívül, lényegében ugyan azt adtam elő ismét. Természetesen az előző napi tapasztalatokat is felhasználva. 


Végül az igazgatónő megkért, hogy csináljunk ebből a bemutatóból, egy éves rendszert. Nagyon szépen köszönöm, a meghívást. 

1 megjegyzés:

  1. Örülhetnek a diákok, hogy ilyen oktatásban volt részük :) Gratulálok az egyre növekvő hírnévhez :))

    VálaszTörlés