Előszó

2012. június 19., kedd

Puffancs, azaz a klasszikus hamburgerzsömle.


Manapság nagyon kevés helyen lehet kapni, az igazi puffancsból készült hamburgert, pedig a Magyar ember leginkább ezt szereti. Az egyik sütis tanfolyamon készítettem el a vendégeknek, és nagyon tetszett nekik.




Recept
10 db-hoz

680 g liszt
68 g porcukor
68 g vaj
68 g tojás sárgája (kb. 3 nagyobb tojásé)
40 g élesztő
8 g só
330 ml langyos tej

Az összetevőket gyúrjuk össze, majd 20 percig pihentessük. Ezután gyúrjuk át a tésztát és újabb 20 percig pihentessük. Osszuk 10 egyenlő részre a tésztát és formázzunk zsemléket. Ezeket helyezzük szilikonos sütőpapírral fedett tepsire, és kenjük meg egész tojással. Kelesszük, 35-40 percig majd kenjük le ismét egész tojással. 190 C fokos előmelegített sütőben 12-15 perc alatt süssük készre. 


49 megjegyzés:

  1. Remek, ki fogom próbálni! :-)

    VálaszTörlés
  2. Milyen szép!!!
    A " mi" boltunkban is ugyanilyen!!!
    És valóban fincsi nagyon!

    VálaszTörlés
  3. Na ennek igazán örülök erre vártam meg is sütöm holnap!!!
    Köszi szépen!!!

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikus, hogy megtaláltam a receptjét :) pont a héten csináltam a páromnak hamburgert, de a boltiakkal nem az igazi. Mivel mi ketten vagyunk, és kis mennyiségeket eszünk egyszerre, azt szeretném megkérdezni, hogy a kisütött puffancsok fagyaszthatóak e? Szeretek nagyobb tételben dolgozni, mert könnyebb :) Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anikó!
      Fagyaszthatóak a puffancsok, de természetesen frissen az igazi.

      Törlés
  5. Elkészítettem, nagyon finom lett! Biztos hogy többször is el fogom készíteni. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  6. Egyszer elkészítettem egy ilyen receptet (nem ezt sajnos). A tészta nagyon szépen megkelt, minden jól sikerült és a második lekenésnél a tészta összeesett és lapos lett. Bekentem a tészta oldalát is a tojással. Ez lehetett az oka? Vagy mitől lehetett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A puffancsot én is mindig teljesen körbekenem. Valószínűleg az lehetett a probléma, hogy egy picit durvábban volt hozzáérve az ecsettel. De ez csak tipp, hisz nem voltam ott.

      Törlés
    2. Kedves Vilmos!
      Nagyon köszönöm receptjét.
      Rendkívül finom, és nem utolsó sorban, nagyon retro!
      Elrontani nem lehet, csak megenni!
      Üdvözlettel! Nagyné Eriks

      Törlés
  7. Ha feleakkora puffancsokat csinálnék, akkor mennyi ideig kell sütni? Vagy a színe alapján tudni fogom? (mini hamburgereket szeretnék csinálni gyerekeknek)

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Nueva!
      Úgy 10-12 percre saccolom a sütést, de figyeld közben.

      Törlés
  8. Kedves Vilmos!

    Az élesztőt nem kell felfuttatni a tejben?

    VálaszTörlés
  9. Kedves Vilmos!
    A vajat helyettesíthetjük margarinnal, vagy érdemesebb a vajat használni?
    Köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea!
      Inkább a vajat javasolnám.

      Törlés
    2. Még egy kérdésem lenne :) Hőlégkeverésesbe is lehet sütni, vagy inkabb az alul-felül sütés jobb neki? Köszönöm

      Törlés
  10. Hálásan köszönöm , hogy vagy nekem ! ;)
    Több receptedet is elkészítettem már de még sosem köszöntem meg :D
    KÖSZÖNÖM SZÉPEN !

    VálaszTörlés
  11. Nem vagyok egy nagy konyhatündér, de ez a recept elsőre sikerült, büszkén fogadhattam vele a vendégemet. Nem akarta elhinni, hogy nem úgy vettem. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  12. Kipróbáltam!Ez egy tökéletes recept!Köszi érte!

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm a receptet, nagyon jól sikerült!

    VálaszTörlés
  14. Ennek olyan édes a tésztája, mint a bolti hamburger puffancsnak?

    VálaszTörlés
  15. Fagyaszthatòak a már megsült zsemlèk?

    VálaszTörlés
  16. A világon a legfinomabb puffancs. Ha követed a leírást, nem lehet elrontani. Ma rizslisztből is ki fogom próbálni az egyik gluténérzékeny ismerősöm kedvéért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Viola! Érdeklődnék, hogy sikerűlt a rízslisztes változat?

      Törlés
  17. Sziasztok!
    Másodszorra készítem! Nagyon tökéletes bár elsőre jobban sikerült. 😊 Meg kell tanulni szép zsömléket bügyürgetni! 😊 Mindenkinek ezt ajánlom!
    Köszönöm a receptet! 😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudsz abban segíteni,h lehet szép zsömléket bügyürgetni? Milyen technikával lehet megcsinálni. Az enyém elég amorf lett....

      Törlés
  18. Én is megsütöttem, szuper lett.

    VálaszTörlés
  19. En most megsutottem a recept alapjan es nagyon finom lett.Ajanlanam mindenkinek,maskor is sutottem de tojas nelkul de ezentul csak ez a recept alapjan fogom.koszonom a receptett udv.

    VálaszTörlés
  20. Elkészítettem 10-alkalom mal mindig jól sikerült ugyan ez a recept.Köszönöm a receptet tisztelettel János

    VálaszTörlés
  21. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  22. Szia
    Én nagyon sokszor sütöm ezt a puffancsot
    Nagy sikere lett az egész családba, barári körbe
    Legjobb recept 💕

    VálaszTörlés
  23. Nincsenek ra szavak! Csak egy szo IMADOM! Tokeletes recept ugy ahogy van! Iszonyat mekkora sikere volt nalunk ,parom utalja a hamburgert DE mivel en csinaltam a puffancsot egy rossz szava nem volt 😁 orok hala a receptert 🤗 ugyan ezzel a recepttel keszitek belole hotdog kifliket (mi jobban szeretjuk az edes tesztat)

    VálaszTörlés
  24. Irtó jó lett! A buciformazast még gyakorolni kell, de nagyon finom. En vajasan ettem������ a család tobbi tagja hambikent. Tényleg, nem tudnalnesetleg egy videót készíteni a buciformazasrol? Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Itt egy pici videó:

      https://drive.google.com/open?id=19R1spQOVUL_slClWLE0n2HovXtvZy6l1

      Törlés
  25. Még egy kérdés: ez a tészta megfelelő fonott kalács készítésére? Elég hasonló számomra a tésztája. Köszönöm

    VálaszTörlés
  26. Üdv. Nagyon meg tetszett a recept. Meg is csináltam. Nagyon ízlelett a családnak. Dicséret a recepté. Bevált. Máskor is ezt fogom sütni.

    VálaszTörlés
  27. Kedves Vilmos érdeklődnék hogy kevegokeringetos sutoben is 190 fokon kell e sütni? Valaszodat elore is köszönöm üdv.Nóri

    VálaszTörlés
  28. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  29. Nagyon jó recept!😀Többször elkészitettem már....Kedvenc!😀

    VálaszTörlés
  30. Köszönet a receptért,finom és elsőre is sikerült.Azt hiszem még sokszor meg kell majd sütöm.

    VálaszTörlés
  31. Kedves Vilmos.
    Nagyon sok hamburger zsemle receptet pŕobáltam. De ez a recept felülmulhatatlan, a legjobb.Nagyon sokszor sütöm.
    Köszönet érte!

    VálaszTörlés
  32. Egyszerűen isteni. Minden elismerèsem.

    VálaszTörlés
  33. Imádom recept mindig ez alapján keszítem :) köszönöm a receptet

    VálaszTörlés
  34. Kedves Vilmos, az élesztő friss élesztő ugye? Mennyi a por megfelelője? Köszönöm

    VálaszTörlés