Előszó

2015. szeptember 15., kedd

Vanília torta


Zsófi torta, vanília torta
Recept 1 db 23 cm átmérőjű tortához
Piskóta
6 db tojás kettéválasztva
120 g cukor
120 g liszt
1 vaníliarúd kikapart belseje

Elkészítés
A sütőt előmelegítjük 160 C-fokra.
A sütőkarika alját becsomagoljuk sütőpapírral.
A tojás sárgáját habosra keverjük.
A tojás fehérjéből és a cukorból, nem túl kemény habot verünk. Olyasmi állaga legyen, mint a tejfölnek, amikor nincs kikeverve.
A felvert sárgáját, a vaníliát és a felvert fehérjét óvatosan összeforgatjuk.
Apránként óvatos mozdulatokkal belekeverjük a lisztet.
Habkártyával a sütőkarikába szedjük, és felhúzzuk a karika széléig, így homorú formát adva a piskótának.
40-45 perc alatt készre sütjük a piskótát.


Vaníliakrém

1 liter állati tejszín, (vagy a jobb tartás érdekében fél liter állati és fél liter növényi tejszín)
300 g fehércsokoládé


A tejszínt felforraljuk, majd elkeverjük benne a fehércsokit. Ezt a főzetet lehűtjük kb. 5 fokosra majd lassú fordulatszámon türelmesen kihabosítjuk.

6 megjegyzés:

  1. Elnézést, de a vaníliakrém mitől vaníliakrém?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem a krém, a torta vanília -torta szerintem.

      Törlés
    2. Ha megnézitek a videót kiderül, hogy a tejszínbe is tesz 1 vaníliarudat :)

      Törlés
  2. a vaniliarúd kikapart belseje a piskóta tésztához lett írva:-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Vilmos! Megcsináltam (illetve megpróbáltam) a vanília krémet (lidl-s 30%-os habtejszín és szintén ott vásárolt fehércsoki). Sajnos nekem nem lett jó állagú krém belőle, végig folyékony volt, a végére pedig "betúrósodott", pedig 1-es fokozaton vertem. :( (2 habverős elektromos tálas mixerem van) Vajon mit csináltam rosszul? Válaszát előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Üdvözlöm. Érdeklődnék hogy mennyire stabil a krém, menyasszonyi tortát szertnéktölteni vele.

    VálaszTörlés